子どもたちの発育、発達に合わせた 教具、集中/自立できる環境
gain self-confidence & goal-oriented
(目的思考)
を自然に身につけられるカリキュラム
Gain Self-confidence Goal-oriented
人は子どもの頃の自分から作り上げられます。
愛された喜び、楽しかった喜び、出来た喜び、
与えた喜び
たくさんの幸せと成功体験を得た心は強く
自らの存在価値に揺るぎない自信を持ち、困難に立ち向かい、大きく羽ばたくことが出来ます。
しかし、その幸福感は大人がその子に与えるものではなく、自らが感じ満たすもので、大人はその支援をする役割です。
People are created from themselves as a child.
From the time you were a child, you were involved in the process of creating yourself.
The joy of being loved, the joy of having fun, the joy of making things, the joy of giving.
With a lot of happiness and successful experiences, we became strong with
confidence in my existence. I can face difficulties and fly high.
However, the feeling of happiness is not something that adults give to their children, but something that they feel and satisfy, and adults play a role in supporting them.
* The background photo is the park adjacent to us called “Sakuragawa Park” (Sakura will be in full bloom in spring)
モンテッソーリ
Montessori Education
子どもの成長に合わせ、
子どもの知的好奇心を満たす教具
目的を持って行動することを繰り返す
成功体験を何度も得ることにより
目的思考を持って行動する力を育てます
Teaching tools that satisfy the child’s intellectual curiosity as the child grows.
By repeatedly having successful experiences of repeating actions with purpose, we
will develop the ability to act with purposeful thinking.
「不必要な手助けはただ成長の妨げになるだけなのです。」
ーマリア・モンテッソーリー
子どもは生まれながらに「成長したい」という生命力があり
その能力を存分に引き出してあげることが、私たち大人の使命です
子どもたちの「自己成長能力」に着目し
幼児期に見せる知的好奇心をサポートします
“Unnecessary help only hinders growth”
– Maria Montessori –
It is our mission that children have the vitality to “want to grow” by nature, and it is our mission to focus on the “self-growth ability” of children and show their intellectual curiosity in early childhood.
子供が1日を過ごす生活環境を、モンテッソーリの哲学・理論を忠実に守ります。
こどもの意欲、自立心、集中力を養い、多くの成功体験から目的思考(Goal oriented)を自然に身につけられるカリキュラム
3~5歳の教育がその後の80年の人生を決めるとも言われている
大切な時期だからこそ
“個”を尊重し
“集団生活”を学んでいきます
子どもが幸せであることだけが、大人に課せられた課題とEEMSは考えます